Przeprowadziłeś się, kupiłeś lub odziedziczyłeś mieszkanie?

Podpisz nową umowę na energię elektryczną - już teraz wszystkie formalności załatwisz całkowicie online bez wychodzenia z domu!

Dowiedz się, jak zmienić sprzedawcę prądu, przejąć licznik energii elektrycznej i wiele więcej…

Zastanawiasz się jak zmienić sprzedawcę prądu lub przejąć licznik energii elektrycznej w Twoim nowym mieszkaniu? Poniżej znajdziesz odpowiedzi na wszystkie nurtujące Cię pytania dotyczące tych czynności. Przeczytaj, jak zawrzeć umowę z nowym sprzedawcą prądu i jakie dokumenty powinieneś w tym celu przygotować. Wszystkie informacje na temat zmiany sprzedawcy prądu, przepisania licznika oraz przyłączenia Twojej działki do sieci elektroenergetycznej znajdziesz teraz w jednym miejscu.

Kiedy sprawa Cię dotyczy?

  • kupiłeś dom lub mieszkanie,
  • wynająłeś mieszkanie,
  • zostałeś spadkobiercą lokalu.

Jakich dokumentów potrzebujesz?

Przejęcie online

  • W przypadku gdy w mieszkaniu nie ma prądu, w procesie online nie potrzebujesz żadnych dodatkowych dokumentów. Wystarczy przygotować dane licznika.
  • Jeśli jest prąd w mieszkaniu i jesteś klientem Dom Development, przedstawiciel dewelopera rozpocznie proces za Ciebie.
  • W innym przypadku potrzebujesz w pełni wypełnionego protokołu zdawczo-odbiorczego.

Przepisz licznik

Przejęcie w salonie

  • Protokół odbioru lokalu wraz z numerem i aktualnym wskazaniem licznika energii elektrycznej (Jak mogę odczytać licznik?)
  • Opcjonalnie - Pozwolenie na użytkowanie budynku wydane przez Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego
  • Opcjonalnie - decyzję o nadaniu nazwy ulicy oraz numeru porządkowego budynku

Ważne: Jeśli kupiłeś mieszkanie na rynku pierwotnym i nie ma w nim dopływu prądu, to najprawdopodobniej Twój licznik jest zablokowany. Pracownik Operatora Systemu Dystrybucyjnego (dla Warszawy - innogy Stoen Operator) odblokuje go w ciągu 14 dni od dostarczenia do nas podpisanej umowy. Termin ten może ulec wydłużeniu, za co innogy Polska jako sprzedawca energii elektrycznej nie ponosi odpowiedzialności.

Przejęcie online

Przepisz licznik

Przejęcie w salonie

Przejęcie online

  • Skan lub zdjęcie jednego z dokumentów poświadczających zgon.

Przepisz licznik

Przejęcie w salonie

  • Wypełnione i podpisane Oświadczenie o przejęciu lokalu* wraz z numerem i aktualnym wskazaniem licznika energii elektrycznej (Jak mogę odczytać licznik?) oraz jednym z wymienionych dokumentów:
    • oryginałem aktu zgonu,
    • oryginałem aktu poświadczenia dziedziczenia,
    • oryginałem potwierdzenia nabycia spadku
    *Wzór oświadczenia otrzymasz w salonie

  • Wypełniony i podpisany Wniosek o zawarcie Kompleksowej Umowy Sprzedaży Energii Elektrycznej oraz Świadczenia Usług Dystrybucji, w którym zdecydujesz o wyborze taryfy oraz cyklu rozliczeniowego.

Jak i gdzie załatwisz tę sprawę?

Chcesz przepisać licznik na inną osobę? W najprostszy i najszybszy sposób zrobisz to przechodząc proces online. Sprawdź, co musisz przygotować.

W innym przypadku możesz dostarczyć nam wypełniony i podpisany Protokół zdawczo-odbiorczy na adres pocztowy: innogy Polska, Włodarzewska 68, 02-384 Warszawa, Polska.

Po otrzymaniu dokumentów zamkniemy Twoje konto i prześlemy nową umowę na adres korespondencyjny osoby przejmującej lokal.

Pamiętaj o przygotowaniu następujących dokumentów oraz danych:

Podczas wizyty w naszym Salonie:

Dzięki Pełnomocnictwu w Twoim imieniu dopełnimy wszelkich formalności związanych z:

  • Wypowiedzeniem umowy Twojemu dotychczasowemu sprzedawcy energii elektrycznej,
  • Złożeniem wniosku o zmianę sprzedawcy do lokalnego Operatora Systemu Dystrybucyjnego.

Proces zmiany sprzedawcy zostanie zakończony po:

  • Zakończeniu Twojej obecnej umowy lub jej okresu wypowiedzenia,
  • Otrzymaniu pozytywnej odpowiedzi od Operatora Systemu Dystrybucyjnego.

Proces zmiany sprzedawcy możesz śledzić rejestrując się na stronie Moje innogy. Do czasu zakończenia procesu Twoje konto utworzone w serwisie Moje innogy ma status tzw. konta przedsionkowego. Oznacza to, że nie możesz korzystać z większości funkcjonalności w ramach naszej strony. Po zakończeniu procesu Twoje konto przedsionkowe zostanie zastąpione zwykłym kontem, a Ty uzyskasz dostęp do wszystkich możliwości, które oferuje nasz serwis.

Ważne: Przejście do innogy Polska jest zupełnie bezpłatne. Pamiętaj jednak, aby sprawdzić czas trwania i warunki Twojej obecnej umowy na sprzedaż energii, aby uniknąć dodatkowych kosztów związanych z jej przedterminowym zakończeniem.

Jeśli kupiłeś działkę i chcesz zawrzeć umowę na przyłączenie do sieci energetycznej możesz dokonać tego na dwa sposoby:

  • Za pośrednictwem innogy Polska S.A., która w Twoim imieniu przekaże dokumenty do Operatora Systemu Dystrybucyjnego,
  • Podpisując bezpośrednio umowę przyłączeniową z innogy Stoen Operator, który pełni rolę Operatora Systemu Dystrybucyjnego dla Warszawy.

Jeśli chcesz, abyśmy w Twoim imieniu dopełnili wszelkich formalności związanych z przyłączeniem Twojej nieruchomości do sieci elektroenergetycznej przygotuj następujące dokumenty, które złożysz w jednym z naszych Salonów:

Dodatkowo:

Ważne: Wniosek o przyłączenie do sieci elektroenergetycznej może złożyć tylko klient, na którego zawarta jest umowa lub jego pełnomocnik. Jeśli chcesz ustanowić pełnomocnika wypełnij i podpisz Pełnomocnictwo ogólne dla Klientów indywidualnych. Dokument możesz dostarczyć wraz z pozostałymi dokumentami podczas wizyty w jednym z naszych Salonów.

Dane kontaktowe, takie jak adres e-mail oraz numer telefonu możesz zmienić korzystając z serwisu Moje innogy. Wystarczy, że:

  1. Zalogujesz się do serwisu Moje innogy i w zakładce „Umowy i dane” wybierzesz „Dane klienta”.
  2. W sekcji „Dane kontaktowe” klikniesz „Zmień” przy danych, które chcesz zmienić.
  3. W pojawiającym się oknie wpiszesz nowe dane i klikniesz „Zapisz”.

Nie jesteś jeszcze użytkownikiem serwisu Moje innogy? Zarejestruj się na moje.innogy.pl

Jeśli chcesz dokonać zmiany danych osobowych (nazwisko) lub teleadresowych (adres korespondencyjny) przygotuj następujące dokumenty:

Dokumenty zeskanuj i wyślij poprzez formularz

Wniosek o zmianę cyklu rozliczeniowego możesz wypełnić i wysłać nam poprzez serwis Moje innogy. Wystarczy, że:

  1. Zalogujesz się do serwisu Moje innogy i wejdziesz w zakładkę „Wnioski”.
  2. W sekcji „Zmiany w umowie” wybierzesz “Wniosek o zmianę cyklu rozliczeniowego umowy” i klikniesz “Wypełnij wniosek”.
  3. Uzupełnisz wymagane pola i klikniesz “Wyślij wniosek”.

Nie jesteś jeszcze użytkownikiem serwisu Moje innogy? Zarejestruj się na moje.innogy.pl

Wniosek możesz dostarczyć nam także na jeden z następujących sposobów:

  • Wysyłając zeskanowany dokument poprzez formularz
  • Wysyłając wydrukowany dokument na adres pocztowy: innogy Polska, Włodarzewska 68, 02-384 Warszawa, Polska
  • Odwiedzając jeden z naszych Salonów

W tym celu przygotuj:

Wniosek o zmianę grupy taryfowej w mieszkaniu lub domu (np. z G11 na G12) możesz wypełnić i wysłać nam poprzez serwis Moje innogy. Wystarczy, że:

  1. Zalogujesz się do serwisu Moje innogy i wejdziesz w zakładkę „Wnioski”.
  2. W sekcji „Zmiany w umowie” wybierzesz “Wniosek o zmianę grupy taryfowej” i klikniesz “Wypełnij wniosek”.
  3. Uzupełnisz wymagane pola i klikniesz “Wyślij wniosek”.

Nie jesteś jeszcze użytkownikiem serwisu Moje innogy? Zarejestruj się na moje.innogy.pl

Wniosek możesz dostarczyć nam także na jeden z następujących sposobów:

  • Wysyłając zeskanowany dokument poprzez formularz
  • Wysyłając wydrukowany dokument na adres pocztowy: innogy Polska, Włodarzewska 68, 02-384 Warszawa, Polska
  • Odwiedzając jeden z naszych Salonów

W tym celu przygotuj:

Chcesz wymienić kuchenkę gazową na indukcyjną? A może planujesz ogrzewanie elektryczne? Często wyłączają się przeciążone bezpieczniki („wybija korki”)? To sygnały, że należy zmienić moc umowną.

Warto sprawdzić: Jeśli z innogy Polska masz podpisaną tylko umowę sprzedaży energii elektrycznej (bez dystrybucji), w sprawie zmiany mocy skontaktuj się ze swoim lokalnym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego  (dla większości mieszkańców Warszawy jest to innogy Stoen Operator).

Jeśli z innogy Polska masz podpisaną kompleksową umowę sprzedaży i dystrybucji energii elektrycznej i chcesz zwiększyć moc umowną, w pierwszej kolejności skontaktuj się z elektrykiem, aby potwierdził, jaka moc będzie potrzebna dla urządzeń elektrycznych w Twoim lokalu.

Następnie sprawdź, czy moc, którą chcesz uzyskać, jest niższa, równa lub wyższa od mocy przyłączeniowej dla Twojego lokalu.

Gdzie znaleźć informację o aktualnej wysokości mocy przyłączeniowej? Masz dwie możliwości:

  • w warunkach przyłączenia, załączanych do umowy o przyłączenie (dokument do pozyskania u Operatora Systemu Dystrybucyjnego; dla większości mieszkańców Warszawy - innogy Stoen Operator),
  • kontaktując się z nami w wybrany przez siebie sposób (przez czat online, telefonicznie, przez formularz kontaktowy, odwiedzając wybrany salon).

Jeśli chcesz zmniejszyć lub zwiększyć moc umowną bez zmiany mocy przyłączeniowej (czyli zmodyfikować moc umowną do poziomu równego lub niższego od aktualnej mocy przyłączeniowej) wypełnij i podpisz Wniosek o zmianę mocy umownej lub grupy taryfowej.

Wniosek wraz z kopią lub skanem warunków przyłączeniowych możesz dostarczyć:

  • Wysyłając zeskanowany dokument poprzez formularz kontaktowy
  • Wysyłając wydrukowany dokument na adres pocztowy: innogy Polska, Włodarzewska 68, 02-384 Warszawa, Polska
  • Odwiedzając jeden z naszych salonów

Chcesz zwiększyć moc umowną do poziomu wyższego niż aktualna moc przyłączeniowa?

Twoje Działania Kontakt z innogy Stoen Operator Kontakt z innogy Polska
1/ Określ nową wysokość mocy dla Twojego lokalu
2/ Złóż wniosek o aktualizację warunków przyłączeniowych
3/ Status wniosku sprawdź na przylacza.innogystoenoperator.pl
4/ Podpisz umowę przyłączeniową i wpłać opłatę przyłączeniową
5/ Zleć modernizację instalacji elektrycznej w lokalu, zgodnie z warunkami przyłączeniowymi 6/ Przekaż nam nowe warunki przyłączeniowe i podpisz aneks do umowy sprzedaży i dystrybucji energii
7/ Zgłoś gotowość instalacji do przyłączenia (formularz) i umów się na termin prac po stronie innogy Stoen Operator
  1. Określ nową wysokość mocy dla twojego lokalu
  2. Złóż wniosek o aktualizację warunków przyłączeniowych
    ⇨ kontakt z innogy stoen operator
  3. Status wniosku sprawdź na przylacza.innogystoenoperator.pl
  4. Podpisz umowę przyłączeniową i wpłać opłatę przyłączeniową
    ⇨ kontakt z innogy stoen operator
  5. Zleć modernizację instalacji elektrycznej w lokalu, zgodnie z warunkami przyłączeniowymi
  6. Przekaż nam nowe warunki przyłączeniowe i podpisz aneks do umowy sprzedaży i dystrybucji energii
    ⇨ kontakt z innogy polska
  7. Zgłoś gotowość instalacji do przyłączenia (formularz) i umów się na termin prac po stronie innogy stoen operator
    ⇨ kontakt z innogy stoen operator
  • Jak określić wymaganą moc?

    Polecamy zlecić to elektrykowi z odpowiednimi uprawnieniami, który policzy, jaka moc będzie potrzebna dla urządzeń elektrycznych w Twoim lokalu.

  • Który wniosek o nowe warunki przyłączeniowe wybrać?
    • Dla lokali mieszkalnych dla mocy do 40kW (tzw. Grupa V) – wniosek do pobrania tutaj
    • Dodatkowo jeśli jesteś mieszkańcem budynku wielorodzinnego, np. bloku lub kamienicy, przygotuj Oświadczenie podpisane przez zarządcę budynku – do pobrania tutaj
  • Jak dostarczyć wniosek o nowe warunki przyłączenia do innogy Stoen Operator?
    • poprzez Portal Przyłączeniowy https://przylacza.innogystoenoperator.pl/
    • wysłać skan podpisanych dokumentów na adres e-mail wnioskiprzylaczeniowe@innogy.com
    • przesłać podpisane dokumenty pocztą na adres innogy Stoen Operator Sp. z o.o. ul. Nieświeska 52 03-867 Warszawa
    • złożyć osobiście w Biurze Obsługi Klienta innogy Stoen Operator przy ulicy Rudzkiej 18 w Warszawie
  • Jak podpisać aneks do umowy sprzedaży i dystrybucji energii po otrzymaniu nowych warunków przyłączeniowych od innogy Stoen Operator?
    • Odwiedzając jeden z naszych salonów – na miejscu najszybciej załatwisz wszystkie formalności związane z aneksem do umowy
    • Wysyłając zeskanowane warunki przyłączeniowe poprzez formularz kontaktowy
    • Wysyłając kopię warunków przyłączeniowych na adres pocztowy: innogy Polska, Włodarzewska 68, 02-384 Warszawa, Polska

Więcej szczegółów na temat procesu zmiany mocy przyłączeniowej znajdziesz na stronie innogy Stoen Operator

Zgodnie z Programem zapewnienia niedyskryminacyjnego traktowania użytkowników systemu dystrybucyjnego, zwanym Programem Zgodności, innogy Polska S.A. i innogy Stoen Operator Sp. z o.o. pomimo należenia do tej samej Grupy innogy w Polsce, są oddzielnymi podmiotami. Stąd wynika konieczność kontaktowania się w sprawie umowy przyłączeniowej i zmiany mocy z obiema spółkami.

Jeśli podpisałeś umowę z naszym przedstawicielem poza jednym z naszych Salonów (u siebie w mieszkaniu, przez telefon etc.), to zgodnie z obowiązującym prawem masz 14 dni na odstąpienie od umowy sprzedaży.

Jeśli chcesz odstąpić od umowy/aneksu z innogy Polska przygotuj następujący dokument:

Dokument możesz dostarczyć na jeden z dwóch sposobów:

  • Wysyłając skan dokumentu poprzez formularz
  • Wysyłając wydrukowany dokument na adres pocztowy: innogy Polska, Włodarzewska 68, 02-384 Warszawa, Polska

Możesz wypowiedzieć umowę, jeśli zdecydujesz się na zmianę sprzedawcy energii elektrycznej lub całkowity demontaż licznika.

Jeśli chcesz wypowiedzieć umowę innogy Polska przygotuj następujący dokument:

Dokument możesz dostarczyć na jeden z dwóch sposobów:

  • Wysyłając wydrukowany dokument na adres pocztowy: innogy Polska, Włodarzewska 68, 02-384 Warszawa, Polska
  • Odwiedzając jeden z naszych Salonów

Po rozwiązaniu z nami umowy otrzymasz fakturę końcową wystawioną na podstawie stanu licznika podanego przez Operatora Systemu Dystrybucyjnego po jego demontażu lub pozytywnym zakończeniu procesu zmiany sprzedawcy.

Od czasu uwolnienia rynku energii elektrycznej możliwa jest dowolna zmiana dostawcy prądu. Nowe przepisy wprowadzono z myślą o Konsumentach, którzy od tej pory mogą wybierać spośród ofert kilkuset firm posiadających koncesję na sprzedaż energii elektrycznej. Niestety zmiana, która miała sprzyjać zwiększeniu konkurencji, zapoczątkowała też szereg nieetycznych praktyk stosowanych przez nieuczciwych sprzedawców. Ich przedstawiciele handlowi, wykorzystując nieuwagę i nieświadomość Klientów, doprowadzają do podpisania niekorzystnych dla nich umów.

Oto kilka prostych rad, jak uchronić się przed nieuczciwymi praktykami:

  • Zapytaj, jaką firmę reprezentuje Twój gość i poproś go o okazanie identyfikatora.
  • Koniecznie sprawdź:
    • wszystkie elementy składowe oferty,
    • czy przedstawiona Ci umowa nie obujmuje przypadkiem także innych usług, którymi nie jesteś zainteresowany, a za które będziesz dodatkowo płacić,
    • warunki wypowiedzenia umowy,
    • okres obowiązywania umowy,
    • opcje płatności.

Zawsze masz prawo do zapoznania się z treścią umowy i zadawania pytań osobie Cię odwiedzającej. Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości, nie podpisuj umowy. Jeśli podpiszesz ją w domu, masz 14 dni na odstąpienie od niej, bez ponoszenia żadnych konsekwencji.

Każdy pracownik oraz certyfikowany partner innogy Polska posiada przy sobie imienny identyfikator lub upoważnienie z widocznym logo firmy. Pamiętaj, że zawsze możesz zadzwonić na infolinię innogy Polska, aby zweryfikować jego tożsamość: 22 821 46 46.

Więcej informacji na stronie Włącz czujność!

Prawo energetyczne gwarantuje ciągłość dostaw prądu. Z chwilą zaprzestania świadczenia usług przez Twojego aktualnego sprzedawcę lub w przypadku wygaśnięcia Twojej umowy, jego rolę przejmuje sprzedawca rezerwowy. Wybrałeś go przy zawieraniu umowy. Jeśli wybrałeś innogy Polska S.A. jako sprzedawcę rezerwowego to proces zawarcia umowy na sprzedaż rezerwową odbywa się pomiędzy Operatorem Systemu Dystrybucji a nami i nie wymaga Twojego zaangażowania. Przebiega on następująco:

  1. Operator Systemu Dystrybucji otrzymuje zgłoszenie o zakończeniu sprzedaży od Twojego dotychczasowego sprzedawcy i przesyła do innogy Polska S.A. informację o akceptacji oferty sprzedaży rezerwowej (w wyniku czego dochodzi do zawarcia umowy). Od tego momentu jest realizowana sprzedaż rezerwowa.
  2. W ciągu 5 dni od momentu uruchomienia sprzedaży rezerwowej Operator Systemu Dystrybucji poinformuje Cię pisemnie, o tym fakcie.
  3. Na Twój adres korespondencyjny (wskazany w umowie z dotychczasowym sprzedawcą), wyślemy następujące dokumenty,

w zależności z jakiej usługi korzystałeś u dotychczasowego sprzedawcy:

  • Kompleksową Umowę Rezerwowej Sprzedaży Energii Elektrycznej dla Klientów Indywidualnych i Ogólne Warunki Kompleksowej Umowy Rezerwowej Sprzedaży Energii Elektrycznej i Świadczenia Usług Dystrybucji dla Klientów Indywidualnych

lub

  • Umowę Rezerwowej Sprzedaży Energii Elektrycznej dla Klientów Indywidualnych i Ogólne Warunki Umowy Rezerwowej Sprzedaży Energii Elektrycznej,
  • Taryfę Sprzedawcy Rezerwowego,
  • Taryfę OSD w przypadku zawarcia Kompleksowej Umowy Rezerwowej Sprzedaży Energii Elektrycznej dla Klientów Indywidualnych
  • Zbiór Praw Konsumenta
  • Wzór formularza oświadczenia o odstąpieniu w przypadku zawarcia umowy na odległość lub poza lokalem sprzedawcy rezerwowego
  • Obowiązek Informacyjny
  • Prognozę zużycia (jeżeli rozliczasz się według 6-cio lub 12-sto miesięcznego cyklu rozliczeniowego)

Pamiętaj. Zawsze masz możliwość rozwiązać umowę na sprzedaż rezerwową i wybrać jeden z oferowanych przez nas produktów.

Powiązane pytania FAQ

Klienci czytali również: Umowy Faktury Liczniki