Od czasu uwolnienia rynku energii elektrycznej możliwa jest dowolna zmiana dostawcy prądu. Nowe przepisy wprowadzono z myślą o Konsumentach, którzy od tej pory mogą wybierać spośród ofert kilkuset firm posiadających koncesję na sprzedaż energii elektrycznej. Niestety zmiana, która miała sprzyjać zwiększeniu konkurencji, zapoczątkowała też szereg nieetycznych praktyk stosowanych przez nieuczciwych sprzedawców. Ich przedstawiciele handlowi, wykorzystując nieuwagę i nieświadomość Klientów, doprowadzają do podpisania niekorzystnych dla nich umów.

Oto kilka prostych rad, jak uchronić się przed nieuczciwymi praktykami:

  • Zapytaj, jaką firmę reprezentuje Twój gość i poproś go o okazanie identyfikatora.
  • Koniecznie sprawdź:
    • wszystkie elementy składowe oferty,
    • czy przedstawiona Ci umowa nie obujmuje przypadkiem także innych usług, którymi nie jesteś zainteresowany, a za które będziesz dodatkowo płacić,
    • warunki wypowiedzenia umowy,
    • okres obowiązywania umowy,
    • opcje płatności.
  • Zawsze masz prawo do zapoznania się z treścią umowy - możesz poprosić o czas do namysłu. Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości, nie podpisuj umowy.
  • Jeśli podpiszesz umowę w domu, masz 14 dni na odstąpienie od niej, bez ponoszenia konsekwencji.

Każdy pracownik innogy Polska posiada przy sobie imienny identyfikator lub stosowne upoważnienie z widocznym logo firmy.

Pamiętaj, że zawsze możesz zadzwonić na infolinię innogy Polska, aby zweryfikować jego tożsamość 22 821 46 46

W przypadku wyłączenia energii elektrycznej z powodu zadłużenia

  • Skontaktuj się z nami telefonicznie pod nr 22 821 46 46 lub osobiście w Salonie innogy (umów wizytę online), w celu wystawienia zlecenia na ponowne podłączenie energii elektrycznej
  • Po zweryfikowaniu otrzymanych przez nas informacji i uiszczeniu zaległych płatności przekaż nam dowód wpłaty (poprzez e-mail, faks, lub osobiście w Salonie innogy) i umów wznowienie dostawy energii elektrycznej.

Koszt usługi ponownego podłączenia energii elektrycznej określa taryfa Twojego Operatora Systemu Dystrybucyjnego.

Informacje na temat planowanych wyłączeń energii elektrycznej oraz awarii uzyskasz pod numerem infolinii lokalnego Operatora Systemu Dystrybucyjnego. Jeśli mieszkasz na terenie Warszawy, wszelkie informacje uzyskasz również pod numerem telefonu 22 821 31 31

Powiązane pytania FAQ

Klienci czytali również: Jak zostać Klientem innogy Polska? E-faktury Liczniki bez tajemnic