Obejrzyj nasz film, który objaśnia, jak odczytać stan licznika:

...lub sprawdź instrukcję poniżej:

Wskazania licznika przyjmowane są na podstawie odczytu dokonanego przez upoważnionego kontrolera. Terminy odczytu wskazań licznika ogłaszane są przez innogy Polska w zawiadomieniach wywieszanych w budynkach mieszkalnych. Jeśli podczas wizyty nasz kontroler nie zastał Cię w domu, wówczas stan licznika możesz podać nam na jeden z dwóch sposobów:

  • Kontaktując się z jednym z naszych Konsultantów przez chat dostępny codziennie w godzinach 8-22
  • Przesyłając mailem na adres informacja@innogy.pl
  • Dzwoniąc na infolinię pod numer: 22 821 46 46

Jeśli chcesz samodzielnie zgłaszać stan licznika, sprawdź usługę e-odczyt dostępną w Moje innogy (Na czym polega usługa e-odczyt?)

E-odczyt jest usługą, dzięki której samodzielnie co miesiąc podajesz odczyt licznika i płacisz za realne zużycie energii elektrycznej. Od aktywacji usługi nie będziesz rozliczany na podstawie prognoz zużycia.

Usługa e-odczyt nie zastępuje odczytu kontrolera, który zostanie wykonany w ostatnim miesiącu Twojego cyklu rozliczeniowego. W miesiącu zamykającym Twój cykl rozliczeniowy na fakturze oraz w serwisie Moje innogy pojawi się odczyt kontrolera, który jest wiążący.

Dzięki usłudze e-odczyt możesz kontrolować swoje swoje zużycie energii na wykresie dostępnym w serwisie Moje innogy.

Korzystając z usługi e-odczyt w ramach promocji zyskujesz możliwość bezpłatnego korzystania z e-płatności (Jak dokonać e-płatności w Moim innogy?).

Korzystanie e-odczytu wiąże się z automatyczną aktywacją usługi e-faktura (Co to jest e-faktura?). Niezależnie od wybranego cyklu rozliczeniowego e-faktury będziesz otrzymywał co miesiąc.

Decydując się na aktywację e-odczytów nie masz możliwości korzystania równolegle z jednorazowej usługi podaj stan licznika (Na czym polega usługa podaj stan licznika?).

E-odczyt jest dostępny dla Klientów indywidualnych mieszkających w Warszawie (dla taryfy G11, G12, G12w), którzy zawarli Kompleksową Umowę Sprzedaży Energii Elektrycznej i Świadczenia Usług Dystrybucji dla Klientów Indywidualnych z 6-cio lub 12-sto miesięcznym cyklem rozliczeniowym z prognozą.

E-odczyt dostępny jest tylko dla użytkowników serwisu Moje innogy. Uruchomienie i korzystanie z usługi jest bezpłatne. Aby aktywować e-odczyt wystarczy, że:

  1. Zalogujesz się do serwisu Moje innogy i wejdziesz w zakładkę „Produkty i usługi”,
  2. Znajdziesz sekcję “E-odczyt: Jak aktywować?” i klikniesz „Aktywuj usługę”.
  3. W celu aktywacji usługi podaj aktualny odczyt swojego licznika oraz zaakceptuj regulamin usługi.
  4. Jeśli dodatkowo chcesz otrzymywać powiadomienia przypominające o podaniu stanu licznika w dniu otwarcia okna odczytowego, zaznacz pole „Chcę otrzymywać powiadomienia o udostępnieniu formularza dla podania e-odczytu”.
  5. Do 14 dni status Twojej usługi z „Nieaktywna” zmieni się na „Aktywna”.
  6. Po otrzymaniu od nas potwierdzenia aktywacji usługi możesz od następnego miesiąca, w trakcie trwania okna odczytowego, podać e-odczyt. Przykładowo, jeśli usługę uruchomiłeś na początku lutego, a wraz z nią wprowadziłeś odczyt aktywujący, wtedy kolejny odczyt będziesz mógł podać dopiero w marcu w trakcie trwania okna odczytowego.

Nie jesteś jeszcze użytkownikiem serwisu Moje innogy? Zarejestruj się na moje.innogy.pl

Jeśli z usługi e-odczyt korzystasz od początku cyklu rozliczeniowego, wystawimy Ci 5 (dla 6-cio miesięcznego cyklu rozliczeniowego) lub 11 (dla 12-sto miesięcznego cyklu rozliczeniowego) faktur rozliczeniowych powstałych w oparciu o podawane przez Ciebie odczyty licznika. Ostatnia faktura rozliczeniowa, wystawiona na koniec cyklu, będzie zawierała dodatkowe rozliczenie oparte na odczycie dokonanym przez kontrolera poboru energii.

E-odczyt należy podawać regularnie co miesiąc w trakcie trwania okna odczytowego, między 17 a 27 dniem każdego miesiąca.

Gdy okazjonalnie zdarzy się, że jeden raz nie podasz e-odczytu w wyznaczonym terminie, zużycie zostanie oszacowane na podstawie poprzednich miesięcy. Jeżeli natomiast nie podasz e-odczytu przez 2 kolejne miesiące, zgodnie z regulaminem usługa zostanie dezaktywowana.

Błędnie wprowadzony e-odczyt możesz skorygować na dwa sposoby:

  • Kontaktując się z jednym z naszych Konsultantów przez chat dostępny codziennie w godzinach 8-22
  • Dzwoniąc na infolinię pod numer: 22 821 46 46

Aby dezaktywować usługę e-odczyt:

  1. Zaloguj się do serwisu Moje innogy i wejdź w zakładkę „Produkty i usługi”,
  2. Znajdź sekcję “E-odczyt” i kliknij „Dezaktywuj usługę”.
  3. Status Twojej usługi z „Aktywna” zmieni się na „Nieaktywna”.
  4. Po dezaktywacji usługi powrócisz do poprzedniego sposobu rozliczeń na podstawie wystawionych prognoz oraz fakturowania. Twoje faktury nadal będą wystawiane w formie elektronicznej w serwisie Moje innogy.

Jeśli planujesz remont mieszkania wymagający modyfikacji instalacji elektrycznej przygotuj następujące dokumenty oraz dane:

Dokumenty wraz z danymi możesz dostarczyć wysyłając je na adres e-mail: informacja@innogy.com

Wypełnione i przesłane zgłoszenie, nie wymaga dodatkowej akceptacji z naszej strony - możesz rozpocząć niezbędne prace zaraz po jego przesłaniu.

W odpowiedzi na wysłaną wiadomość otrzymasz informację z terminem wizyty serwisu technicznego w celu ponownego oplombowania licznika.

Jeśli masz wątpliwości dotyczące działania Twojego licznika skontaktuj się z jednym z naszych Konsultantów na chacie dostępnym codziennie w godzinach 8-22.

Jeśli Twój licznik nie działa prawidłowo przygotuj:

Reklamację możesz dostarczyć skanując i wysyłając ją na adres e-mail informacja@innogy.com

Powiązane pytania FAQ

Klienci czytali również: Umowy Faktury Liczniki