Wskazania licznika przyjmowane są na podstawie odczytu dokonanego przez upoważnionego kontrolera. Terminy odczytu wskazań licznika ogłaszane są przez innogy Polska w zawiadomieniach wywieszanych w budynkach mieszkalnych. Jeśli podczas wizyty nasz kontroler nie zastał Cię w domu, wówczas stan licznika możesz podać nam na jeden z dwóch sposobów:

  • Kontaktując się z jednym z naszych Konsultantów przez chat dostępny codziennie w godzinach 8-22
  • Przesyłając mailem na adres informacja@innogy.pl
  • Dzwoniąc na infolinię pod numer: 22 821 46 46

Jeśli chcesz samodzielnie zgłaszać stan licznika, sprawdź usługę e-odczyt dostępną w Moje innogy (Na czym polega usługa e-odczyt?)

E-odczyt jest usługą, dzięki której samodzielnie co miesiąc podajesz odczyt licznika i płacisz za realne zużycie energii elektrycznej. Od aktywacji usługi nie będziesz rozliczany na podstawie prognoz zużycia.

Usługa e-odczyt nie zastępuje odczytu kontrolera, który zostanie wykonany w ostatnim miesiącu Twojego cyklu rozliczeniowego. W miesiącu zamykającym Twój cykl rozliczeniowy na fakturze oraz w serwisie Moje innogy pojawi się odczyt kontrolera, który jest wiążący.

Dzięki usłudze e-odczyt możesz kontrolować swoje swoje zużycie energii na wykresie dostępnym w serwisie Moje innogy.

Korzystając z usługi e-odczyt w ramach promocji zyskujesz możliwość bezpłatnego korzystania z e-płatności (Jak dokonać e-płatności w Moim innogy?).

Korzystanie e-odczytu wiąże się z automatyczną aktywacją usługi e-faktura (Co to jest e-faktura?). Niezależnie od wybranego cyklu rozliczeniowego e-faktury będziesz otrzymywał co miesiąc.

Decydując się na aktywację e-odczytów nie masz możliwości korzystania równolegle z jednorazowej usługi podaj stan licznika (Na czym polega usługa podaj stan licznika?).

E-odczyt jest dostępny dla Klientów indywidualnych mieszkających w Warszawie (dla taryfy G11, G12, G12w), którzy zawarli Kompleksową Umowę Sprzedaży Energii Elektrycznej i Świadczenia Usług Dystrybucji dla Klientów Indywidualnych z 6-cio lub 12-sto miesięcznym cyklem rozliczeniowym z prognozą.

E-odczyt dostępny jest tylko dla użytkowników serwisu Moje innogy. Uruchomienie i korzystanie z usługi jest bezpłatne. Aby aktywować e-odczyt wystarczy, że:

  1. Zalogujesz się do serwisu Moje innogy i wejdziesz w zakładkę „Produkty i usługi”,
  2. Znajdziesz sekcję “E-odczyt: Jak aktywować?” i klikniesz „Aktywuj usługę”.
  3. W celu aktywacji usługi podaj aktualny odczyt swojego licznika oraz zaakceptuj regulamin usługi.
  4. Jeśli dodatkowo chcesz otrzymywać powiadomienia przypominające o podaniu stanu licznika w dniu otwarcia okna odczytowego, zaznacz pole „Chcę otrzymywać powiadomienia o udostępnieniu formularza dla podania e-odczytu”.
  5. Do 14 dni status Twojej usługi z „Nieaktywna” zmieni się na „Aktywna”.
  6. Po otrzymaniu od nas potwierdzenia aktywacji usługi możesz od następnego miesiąca, w trakcie trwania okna odczytowego, podać e-odczyt. Przykładowo, jeśli usługę uruchomiłeś na początku lutego, a wraz z nią wprowadziłeś odczyt aktywujący, wtedy kolejny odczyt będziesz mógł podać dopiero w marcu w trakcie trwania okna odczytowego.

Nie jesteś jeszcze użytkownikiem serwisu Moje innogy? Zarejestruj się na moje.innogy.pl

Jeśli z usługi e-odczyt korzystasz od początku cyklu rozliczeniowego, wystawimy Ci 5 (dla 6-cio miesięcznego cyklu rozliczeniowego) lub 11 (dla 12-sto miesięcznego cyklu rozliczeniowego) faktur rozliczeniowych powstałych w oparciu o podawane przez Ciebie odczyty licznika. Ostatnia faktura rozliczeniowa, wystawiona na koniec cyklu, będzie zawierała dodatkowe rozliczenie oparte na odczycie dokonanym przez kontrolera poboru energii.

E-odczyt należy podawać regularnie co miesiąc w trakcie trwania okna odczytowego, między 17 a 27 dniem każdego miesiąca.

Gdy okazjonalnie zdarzy się, że jeden raz nie podasz e-odczytu w wyznaczonym terminie, zużycie zostanie oszacowane na podstawie poprzednich miesięcy. Jeżeli natomiast nie podasz e-odczytu przez 2 kolejne miesiące, zgodnie z regulaminem usługa zostanie dezaktywowana.

Błędnie wprowadzony e-odczyt możesz skorygować na dwa sposoby:

  • Kontaktując się z jednym z naszych Konsultantów przez chat dostępny codziennie w godzinach 8-22
  • Dzwoniąc na infolinię pod numer: 22 821 46 46

Aby dezaktywować usługę e-odczyt:

  1. Zaloguj się do serwisu Moje innogy i wejdź w zakładkę „Produkty i usługi”,
  2. Znajdź sekcję “E-odczyt” i kliknij „Dezaktywuj usługę”.
  3. Status Twojej usługi z „Aktywna” zmieni się na „Nieaktywna”.
  4. Po dezaktywacji usługi powrócisz do poprzedniego sposobu rozliczeń na podstawie wystawionych prognoz oraz fakturowania. Twoje faktury nadal będą wystawiane w formie elektronicznej w serwisie Moje innogy.
  • Usługa podaj stan licznika dostępna jest dla użytkowników serwisu Moje innogy. Dzięki niej możesz samodzielnie podawać stan licznika w dowolnie wybranym przez Ciebie momencie, a tym samym szczegółowo śledzić swoje zużycie energii elektrycznej.
  • Usługa podaj stan licznika w przeciwieństwie do usługi e-odczyt (Na czym polega usługa e-odczyt?) jest jednorazowa i nie skutkuje wycofaniem prognozowania. Wszystkie podane przez Ciebie odczyty będą wykazane na fakturze po zakończeniu okresu rozliczeniowego, ale rozliczenie zużycia energii będzie uwzględniało jedynie odczyt kontrolera.

Aby podać stan licznika wystarczy, że:

  1. Zalogujesz się do serwisu Moje innogy i wejdziesz w zakładkę „Produkty i usługi”,
  2. Znajdziesz sekcję “Podaj stan licznika” i klikniesz „Podaj odczyt”.
  3. Zostaniesz przekierowany na stronę, gdzie poprosimy Cię o podanie Twojego stanu licznika.
  4. Wpiszesz stan licznika, a następnie klikniesz „Wyślij”. Twój odczyt pojawi się na wykresie zużycia dostępnym na Stronie Głównej oraz w zakładce „Zużycie i odczyty”.

Nie jesteś jeszcze użytkownikiem serwisu Moje innogy? Zarejestruj się na moje.innogy.pl

Jeśli planujesz remont mieszkania wymagający modyfikacji instalacji elektrycznej przygotuj następujące dokumenty oraz dane:

Dokumenty wraz z danymi możesz dostarczyć wysyłając je na adres e-mail: informacja@innogy.com

Wypełnione i przesłane zgłoszenie, nie wymaga dodatkowej akceptacji z naszej strony - możesz rozpocząć niezbędne prace zaraz po jego przesłaniu.

W odpowiedzi na wysłaną wiadomość otrzymasz informację z terminem wizyty serwisu technicznego w celu ponownego oplombowania licznika.

Jeśli masz wątpliwości dotyczące działania Twojego licznika skontaktuj się z jednym z naszych Konsultantów na chacie dostępnym codziennie w godzinach 8-22.

Jeśli Twój licznik nie działa prawidłowo przygotuj:

Reklamację możesz dostarczyć skanując i wysyłając ją na adres e-mail informacja@innogy.com

Powiązane pytania FAQ

Klienci czytali również: Umowy Faktury Liczniki