Przeprowadziłeś się, kupiłeś lub odziedziczyłeś mieszkanie?
Podpisz nową umowę na energię elektryczną - już teraz wszystkie formalności załatwisz całkowicie online bez wychodzenia z domu!
Obejrzyj nasz film, który objaśnia, jak odczytać stan licznika:
...lub sprawdź instrukcję poniżej:
Wskazania licznika przyjmowane są na podstawie odczytu dokonanego przez upoważnionego kontrolera. Terminy odczytu wskazań licznika ogłaszane są przez innogy Polska w zawiadomieniach wywieszanych w budynkach mieszkalnych. Jeśli podczas wizyty nasz kontroler nie zastał Cię w domu, wówczas stan licznika możesz podać nam na jeden z dwóch sposobów:
- Kontaktując się z jednym z naszych Konsultantów przez chat dostępny codziennie w godzinach 8-22
- Przesyłając poprzez formularz kontaktowy
- Dzwoniąc na infolinię pod numer: 22 821 46 46
Jeśli chcesz samodzielnie zgłaszać stan licznika, sprawdź usługę e-odczyt dostępną w Moje innogy (Na czym polega usługa e-odczyt?)
E-odczyt jest usługą, dzięki której samodzielnie co miesiąc podajesz odczyt licznika i płacisz za realne zużycie energii elektrycznej. Jeśli zdecydujesz się na aktywację usługi, nie będziesz już rozliczany na podstawie prognoz zużycia.
Usługa e-odczyt nie zastępuje odczytu kontrolera. W ostatnim miesiącu Twojego cyklu rozliczeniowego odczyt zostanie wykonany przez kontrolera, a następnie pojawi się na Twojej fakturze oraz w serwisie Moje innogy. Odczyt kontrolera jest wiążący.
Dzięki usłudze e-odczyt możesz kontrolować swoje swoje zużycie energii na wykresie dostępnym w serwisie Moje innogy.
Za pośrednictwem portalu zapłacisz też fakturę (Jak dokonać e-płatności w Moim innogy?).
Korzystanie z e-odczytu wiąże się z automatyczną aktywacją usługi e-faktura (Co to jest e-faktura?). Niezależnie od wybranego cyklu rozliczeniowego e-faktury będziesz otrzymywał co miesiąc.
Decydując się na aktywację e-odczytów nie masz możliwości korzystania równolegle z jednorazowej usługi podaj stan licznika (Na czym polega usługa podaj stan licznika?).
Dowiedz się więcej o usłudze e-odczyt i obejrzyj film:
E-odczyt jest dostępny dla Klientów indywidualnych mieszkających w Warszawie (dla taryfy G11, G12, G12w), którzy zawarli Kompleksową Umowę Sprzedaży Energii Elektrycznej i Świadczenia Usług Dystrybucji dla Klientów Indywidualnych z 6-cio lub 12-sto miesięcznym cyklem rozliczeniowym z prognozą.
E-odczyt dostępny jest tylko dla użytkowników serwisu Moje innogy. Uruchomienie i korzystanie z usługi jest bezpłatne. Aby aktywować e-odczyt wystarczy, że:
- Zalogujesz się do serwisu Moje innogy i wejdziesz w zakładkę „Produkty i usługi”,
- Znajdziesz sekcję “E-odczyt: Jak aktywować?” i klikniesz „Aktywuj usługę”.
- W celu aktywacji usługi podaj aktualny odczyt swojego licznika oraz zaakceptuj regulamin usługi.
- Jeśli dodatkowo chcesz otrzymywać powiadomienia przypominające o podaniu stanu licznika w dniu otwarcia okna odczytowego, zaznacz pole „Chcę otrzymywać powiadomienia o udostępnieniu formularza dla podania e-odczytu”.
- Do 14 dni status Twojej usługi z „Nieaktywna” zmieni się na „Aktywna”.
- Po otrzymaniu od nas potwierdzenia aktywacji usługi możesz od następnego miesiąca, w trakcie trwania okna odczytowego, podać e-odczyt. Przykładowo, jeśli usługę uruchomiłeś na początku lutego, a wraz z nią wprowadziłeś odczyt aktywujący, wtedy kolejny odczyt będziesz mógł podać dopiero w marcu w trakcie trwania okna odczytowego.
Nie jesteś jeszcze użytkownikiem serwisu Moje innogy? Zarejestruj się na moje.innogy.pl
Jeśli z usługi e-odczyt korzystasz od początku cyklu rozliczeniowego, wystawimy Ci 5 (dla 6-cio miesięcznego cyklu rozliczeniowego) lub 11 (dla 12-sto miesięcznego cyklu rozliczeniowego) faktur rozliczeniowych powstałych w oparciu o podawane przez Ciebie odczyty licznika. Ostatnia faktura rozliczeniowa, wystawiona na koniec cyklu, będzie zawierała dodatkowe rozliczenie oparte na odczycie dokonanym przez kontrolera poboru energii.
E-odczyt należy podawać regularnie co miesiąc w trakcie trwania okna odczytowego, między 17 a 27 dniem każdego miesiąca.
Gdy okazjonalnie zdarzy się, że jeden raz nie podasz e-odczytu w wyznaczonym terminie, zużycie zostanie oszacowane na podstawie poprzednich miesięcy. Jeżeli natomiast nie podasz e-odczytu przez 2 kolejne miesiące, zgodnie z regulaminem usługa zostanie dezaktywowana.
Błędnie wprowadzony e-odczyt możesz skorygować na dwa sposoby:
- Kontaktując się z jednym z naszych Konsultantów przez chat dostępny codziennie w godzinach 8-22
- Dzwoniąc na infolinię pod numer: 22 821 46 46
Aby dezaktywować usługę e-odczyt:
- Zaloguj się do serwisu Moje innogy i wejdź w zakładkę „Produkty i usługi”,
- Znajdź sekcję “E-odczyt” i kliknij „Dezaktywuj usługę”.
- Status Twojej usługi z „Aktywna” zmieni się na „Nieaktywna”.
- Po dezaktywacji usługi powrócisz do poprzedniego sposobu rozliczeń na podstawie wystawionych prognoz oraz fakturowania. Twoje faktury nadal będą wystawiane w formie elektronicznej w serwisie Moje innogy.
Jeśli planujesz remont mieszkania wymagający modyfikacji instalacji elektrycznej przygotuj następujące dokumenty oraz dane:
- Spisany numer licznika, którego dotyczy sprawa (znajdziesz go na ostatniej fakturze rozliczeniowej)
- Wypełnione i podpisane Zgłoszenie dotyczące licznika energii elektrycznej, które dotyczy zgody na rozplombowanie licznika energii elektrycznej
Dokumenty wraz z danymi możesz dostarczyć wysyłając je poprzez formularz kontaktowy
Wypełnione i przesłane zgłoszenie, nie wymaga dodatkowej akceptacji z naszej strony - możesz rozpocząć niezbędne prace zaraz po jego przesłaniu.
W odpowiedzi na wysłaną wiadomość otrzymasz informację z terminem wizyty serwisu technicznego w celu ponownego oplombowania licznika.
Jeśli masz wątpliwości dotyczące działania Twojego licznika skontaktuj się z jednym z naszych Konsultantów na chacie dostępnym codziennie w godzinach 8-22.
Jeśli Twój licznik nie działa prawidłowo przygotuj:
- Wypełnioną i podpisaną Reklamację dotyczącą działania układu rozliczeniowo-pomiarowego
Reklamację możesz dostarczyć skanując i wysyłając ją poprzez formularz kontaktowy