Jeśli chcesz zostać naszym Klientem, zapraszamy Cię do zawarcia umowy. Wystarczy, że podpiszesz odpowiednie dokumenty i przedstawisz nam:

  • Dowód osobisty
  • Faktury
  • Umowę z dotychczasowym sprzedawcą energii
  • Umowę z lokalnym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (jeśli masz z nim oddzielną umowę)

Szanujemy Twój czas - wszystkie pozostałe formalności załatwimy w Twoim imieniu. Krok po kroku przeprowadzimy Cię przez procedurę zmiany sprzedawcy, która zostanie zatwierdzona przez lokalnego Operatora Systemu Dystrybucyjnego (OSD).

Jak wygląda proces przejścia?

Pierwszego dnia, wystarczy, że:

Wybierzesz produkt najlepszy dla Ciebie

Podpiszesz umowę oraz pełnomocnictwo do procesu zmiany sprzedawcy

Pozostaw nam resztę formalności

Jak wygląda proces zmiany sprzedawcy?

W Twoim imieniu:

1

Wypowiemy umowę sprzedaży z Twoim aktualnym sprzedawcą

2

Zgłosimy wniosek zmiany sprzedawcy do lokalnego Operatora Systemu Dystrybucyjnego.

Jeżeli to Twoja pierwsza zmiana sprzedawcy, złożymy też wniosek o zawarcie umowy dystrybucyjnej z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego, którą zawrzemy w Twoim imieniu.

3

Po otrzymaniu pozytywnej odpowiedzi od Operatora Systemu Dystrybucyjnego, proces zostanie zakończony.

Po miesiącu witamy w gronie Klientów innogy Polska!*
*Termin ten nie uwzględnia okresu wypowiedzenia i/lub okresu trwania Twojej aktualnej umowy.

Aby zapewnić energię elektryczną w miejscu budowy, musisz podpisać umowę o przyłączenie do sieci z lokalnym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego. W tym celu:

  • W przypadku inwestycji na obszarze dystrybucji innogy Stoen Operator – możesz korzystać z pośrednictwa innogy Polska wypełniając pełnomocnictwo i składając dwa wnioski - o podanie tymczasowychdocelowych warunków przyłączenia - w dowolnym Salonie innogy.
  • Lub możesz bezpośrednio podpisać umowę przyłączeniową z lokalnym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego

Z myślą o inwestorach takich jak Ty, innogy Stoen Operator przygotował serwis poświęcony procesowi przyłączenia do sieci. Wejdź na stronę przylaczsie.innogystoenoperator.pl i poznaj wszystkie szczegóły.

Kupiłeś, wynająłeś dom, mieszkanie, zamieniłeś mieszkanie na inne lub zostałeś spadkobiercą obiektu? Pomożemy Ci dopełnić wszelkich formalności związanych z podpisaniem umowy sprzedaży energii elektrycznej.

Wystarczy wybrać dogodny sposób kontaktu z nami:

  • Listownie - wyślij dokumenty pocztą na adres innogy Polska, ul. Włodarzewska 68, 02-384 Warszawa
  • Osobiście – w Salonie innogy

Krok 1

Wypełnij wniosek o zawarcie kompleksowej umowy sprzedaży energii elektrycznej oraz świadczenia usług dystrybucji i dołącz kserokopię wymienionych dokumentów:

  • Dokument potwierdzający tożsamość, np. dowód osobisty (po weryfikacji kserokopia dokumentu zostanie zniszczona),
  • Pisemne pełnomocnictwo – jeśli umowę w Twoim imieniu podpisuje pełnomocnik,
  • Dokument potwierdzający prawo do korzystania z lokalu, np. umowę sprzedaży, najmu, dzierżawy, darowizny albo wypis z księgi wieczystej (opcjonalnie),
  • Protokół zdawczo-odbiorczy dla domu – dotyczy tylko zakupu / przejęcia lokalu, do którego dostarczana jest energia elektryczna,
  • Protokół przekazania lokalu – jeżeli kupiłeś mieszkanie na rynku pierwotnym i nie ma w nim dopływu prądu.

Komplet dokumentów wyślij na adres: innogy Polska ul. Włodarzewska 68, 02-384 Warszawa.

Krok 2

Pod wskazany we wniosku adres korespondencyjny, prześlemy Ci dwa egzemplarze umowy.

Krok 3

Krok 4

Jeżeli kupiłeś mieszkanie na rynku pierwotnym i nie ma w nim dopływu prądu, to najprawdopodobniej zablokowany jest Twój licznik. W ciągu 14 dni od dostarczenia do nas podpisanej umowy monter przyjdzie go odblokować.

Jeżeli chcesz osobiście zawrzeć kompleksową umowę sprzedaży energii elektrycznej oraz świadczenia usług dystrybucji, odwiedź dowolnie wybrany Salon innogy.

Pamiętaj o zabraniu ze sobą następujących dokumentów:

  • Dokument potwierdzający tożsamość, np. dowód osobisty,
  • Pisemne pełnomocnictwo – jeśli umowę w Twoim imieniu podpisuje pełnomocnik,
  • Dokument potwierdzający prawo do korzystania z lokalu, np. umowę sprzedaży, najmu, dzierżawy, darowizny albo wypis z księgi wieczystej (opcjonalnie),
  • Protokół zdawczo-odbiorczy dla domu –  dotyczy tylko zakupu / przejęcia lokalu, do którego dostarczana jest energia elektryczna,
  • Protokół przekazania lokalu – jeżeli kupiłeś mieszkanie na rynku pierwotnym i nie ma w nim dopływu prądu.

Jeżeli byłeś naszym Klientem, ale obecnie kupujesz energię elektryczną od innego sprzedawcy, masz możliwość ponownego zawarcia z nami umowy kompleksowej. Wystarczy wybrać dogodny sposób kontaktu:

  • Listownie – wyślij dokumenty pocztą na adres: innogy Polska S.A., ul. Włodarzewska 68, 02-384 Warszawa
  • Osobiście – w Salonie innogy

Ponadto, zwróć uwagę na kwestię kar. Zdarza się, że za rozwiązanie umowy ze sprzedawcą, grozi kara umowna.

Krok 1

Wypełnij wniosek o zawarcie kompleksowej umowy sprzedaży energii elektrycznej oraz świadczenia usług dystrybucji i dołącz kserokopię wymienionych dokumentów:

  • Dokument potwierdzający tożsamość, np. dowód osobisty (po weryfikacji kserokopia dokumentu zostanie zniszczona),
  • Pisemne pełnomocnictwo – jeśli umowę w Twoim imieniu podpisuje pełnomocnik,
  • Dokument potwierdzający prawo do korzystania z lokalu, np. umowę sprzedaży, najmu, dzierżawy, darowizny albo wypis z księgi wieczystej (opcjonalnie),
  • Pisemne pełnomocnictwo do zmiany sprzedawcy dla innogy Polska S.A. – w celu przeprowadzenia przez nas procesu zmiany sprzedawcy. Ponadto, jeżeli chcesz, żebyśmy w Twoim imieniu wypowiedzieli umowę sprzedaży podaj informację, od kiedy najwcześniej chciałbyś kupować energię od innogy Polska, kto jest Twoim dotychczasowym sprzedawcą oraz jaki jest okres wypowiedzenia Twojej obecnej umowy sprzedaży energii.

Komplet dokumentów wyślij na adres: innogy Polska ul. Włodarzewska 68, 02-384 Warszawa.

Krok 2

Pod wskazany we wniosku adres korespondencyjny, prześlemy Ci dwa egzemplarze umowy.

Krok 3

  • Przed podpisaniem umowy zapoznaj się z jej treścią, a także Ogólnymi Warunkami Umowy Sprzedaży Elektrycznej i Świadczenia Usług Dystrybucji i załącznikami, które otrzymasz w pakiecie.
  • Podpisz oba egzemplarze umowy i jeden z nich odeślij do nas na adres: innogy Polska, ul. Włodarzewska 68, 02-384 Warszawa.
  • Umowa wejdzie w życie po rozwiązaniu umowy o świadczenie usług dystrybucji oraz pomyślnej weryfikacji przez OSD zgłoszenia zmiany sprzedawcy.

Jeżeli chcesz osobiście ponownie zawrzeć z nami kompleksową umowę sprzedaży energii elektrycznej oraz świadczenia usług dystrybucji, odwiedź dowolnie wybrany Salon innogy.

Pamiętaj o zabraniu ze sobą następujących dokumentów:

  • Dokument potwierdzający tożsamość, np. dowód osobisty,
  • Pisemne pełnomocnictwo – jeśli umowę w Twoim imieniu podpisuje pełnomocnik,
  • Dokument potwierdzający prawo do korzystania z lokalu, np. umowę sprzedaży, najmu, dzierżawy, darowizny albo wypis z księgi wieczystej (opcjonalnie),
  • Pisemne pełnomocnictwo do zmiany sprzedawcy dla innogy – w celu przeprowadzenia przez nas procesu zmiany sprzedawcy. Ponadto, jeżeli chcesz, żebyśmy w Twoim imieniu wypowiedzieli umowę sprzedaży podaj informację, od kiedy najwcześniej chciałbyś kupować energię od innogy Polska , kto jest Twoim dotychczasowym sprzedawcą oraz jaki jest okres wypowiedzenia Twojej obecnej umowy sprzedaży energii.

Jeżeli rozwiązujesz umowę na skutek sprzedaży mieszkania, wynajmu nieruchomości, powinieneś dostarczyć do innogy Polska następujące dokumenty:

Aby podpisać nową umowę kompleksową lub sprzedażową, należy rozwiązać aktualnie obowiązującą umowę oraz zawrzeć nową umowę na sprzedaż energii elektrycznej w nowym lokalu.

Czytaj więcej:

Jeśli jeszcze nigdy nie zmieniałeś sprzedawcy prądu, dobrze wiedzieć że:

  • Sprzedawcę energii elektrycznej możesz zmienić tak samo jak dostawcę Internetu czy operatora sieci komórkowej:
    • Wybierz produkt najlepszy dla Ciebie.
    • Podpisz umowę i pełnomocnictwo do procesu zmiany sprzedawcy.
    • Resztę formalności załatwimy za Ciebie.
  • Bądź spokojny o prąd w gniazdku - w trakcie zmiany sprzedawcy będziesz mógł z niego korzystać przez cały czas.

Jak zmieni się wygląd rachunku za prąd?

Rachunek za prąd jest złożony z dwóch typów opłat:

  • za energię jako towar
  • za jej usługę jej dostarczenia

Opłaty za energię mają różne nazwy rachunkach różnych sprzedawców, może to być „energia czynna”, „obrót”, „sprzedaż energii elektrycznej”, „opłata handlowa”.

Opłaty za usługę dostarczenia energii są regulowane przez Urząd Regulacji Energetyki. Niestety nie mamy na nie wpływu. Część z nich wynika z prawa energetycznego, inne były uchwalane przez Sejm specjalnymi ustawami. Są wśród nich: „opłata jakościowa”, „opłata sieciowa zmienna”, „opłata sieciowa stała”, „opłata przejściowa”, „opłata dystrybucyjna”, „opłata abonamentowa”.

Po zmianie sprzedawcy wysokość i nazwy opłat za usługę dostarczenia energii pozostaną takie same, natomiast będziesz otrzymywać dwa oddzielne rachunki od dwóch różnych firm:

  • Od innogy Polska – za energię, którą zużyjesz,
  • Od Twojego lokalnego Operatora Systemu Dystrybucyjnego – za usługę dostarczenia energii.

Aby poznać cenę energii od innogy Polska, sprawdź nasze aktualne oferty.

Aby lepiej zrozumieć, czym różni się rola sprzedawcy energii od Operatora Systemu Dystrybucyjnego sprawdź odpowiedź na pytanie, jak działa rynek energii elektrycznej.

Czy zmiana sprzedawcy na innogy Polska jest bezpłatna?

Przejście do innogy Polska jest zupełnie bezpłatne. My nie naliczamy żadnych opłat aktywacyjnych. Sprawdź nasze aktualne oferty, żeby poznać korzyści ze zmiany sprzedawcy.

Jak działa rynek energii elektrycznej?

Rynek energii elektrycznej działa w ten sposób, że elektrownie produkują prąd i sprzedają go firmom takim jak innogy Polska. Gdy wybierzesz nas na swojego sprzedawcę, zadbamy o to, żeby lokalny dystrybutor energii (Operator Systemu Dystrybucyjnego) dostarczył go do Twojego domu. Dystrybutor jest właścicielem liczników i dba o sieć energetyczną, po której prąd płynie do Twojego gniazdka. Dystrybutor jest na stałe przypisany do danego obszaru Polski, więc nie możesz go zmienić. Możesz za to zmienić sprzedawcę, który przygotowuje atrakcyjne oferty dla Klientów i zajmuje się ich obsługą. Sprawdź nasze aktualne oferty.

Jak działa rynek energii elektrycznej

Ile trwa przejście do innogy Polska?

Prąd od innogy Polska popłynie w Twoim gniazdku po zakończeniu wszystkich formalności związanych ze zmianą sprzedawcy. Przejście do innogy zależy również od okresu wypowiedzenia Twojej obecnej umowy. Zazwyczaj ten okres trwa pełen miesiąc kalendarzowy. Przykładowo jeśli zawrzesz z nami umowę we wrześniu, zaczniemy dostarczać Ci energię elektryczną od 1 grudnia. Sprawdź nasze aktualne oferty.

Jeśli chcesz wiedzieć więcej, sprawdź odpowiedź na pytanie, jak wygląda proces zmiany sprzedawcy.
Ponadto przed podpisaniem umowy, sprawdź do kiedy masz zawartą obecną umowę na sprzedaż energii i poinformuj nas o tym, aby uniknąć dodatkowych kosztów związanych z przedterminowym zakończeniem umowy.

Jak wygląda proces zmiany sprzedawcy?

W Twoim imieniu:

1.

Wypowiemy umowę sprzedaży z Twoim aktualnym sprzedawcą

2.

Zgłosimy wniosek zmiany sprzedawcy do lokalnego Operatora Systemu Dystrybucyjnego.

Jeżeli to Twoja pierwsza zmiana sprzedawcy, złożymy też wniosek o zawarcie umowy dystrybucyjnej z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego, którą zawrzemy w Twoim imieniu.

3.

Po otrzymaniu pozytywnej odpowiedzi od Operatora Systemu Dystrybucyjnego, proces zostanie zakończony.

Po miesiącu witamy w gronie Klientów innogy Polska!*
*Termin ten nie uwzględnia okresu wypowiedzenia i/lub okresu trwania Twojej aktualnej umowy.

Co to jest karta OpenCard?

Karta OpenCard to elektroniczna lub plastikowa karta uprawniająca do zniżek w ponad 800 restauracjach w całej Polsce. Korzystając z niej otrzymasz rabat w wysokości - 50% na jedzenie lub - 30% na cały rachunek.

Jak skorzystać z kodu promocyjnego od innogy?

Aby aktywować kod promocyjny uprawniający do bezpłatnego korzystania z karty OpenCard przez 60 dni, postępuj wg następujących kroków:

1.

Pobierz na swój telefon aplikację OpenCard. Możesz pobrać ją tutaj:

2.

Uruchom aplikację i przejdź w menu do zakładki: WIĘCEJ / UŻYJ KOD PROMOCYJNY.

3.

Wpisz kod otrzymany od innogy i zatwierdź przyciskiem „Dalej”.

Gdzie mogę znaleźć aktualną listę restauracji uczestniczącą w OpenCard?

Lista restauracji dostępna jest na stronie www.opencard.pl oraz w aplikacjach mobilnych OpenCard.

W jaki sposób mogę skorzystać ze zniżek OpenCard?

W celu skorzystania ze zniżek OpenCard należy wybrać restaurację, do której chcemy się udać, a następnie zapoznać się z zasadami, na jakich dana restauracja uczestniczy w programie. Jeśli danego dnia restauracja udziela zniżek, należy dokonać rezerwacji telefonicznej wspominając, że jest się użytkownikiem OpenCard. Po przyjściu do restauracji należy okazać kartę OpenCard przed złożeniem zamówienia.

Na jakich zasadach restauracje udzielają zniżek?

Restauracje będące w programie OpenCard oferują stałą zniżkę 50% na jedzenie lub 30% na cały rachunek. Istnieją dni, w których restauracje mogą nie udzielić zniżki, są to zazwyczaj: piątki i soboty wieczór, niedziele lub dni specjalne, takie jak walentynki czy Dzień Kobiet. Każdorazowo przed dokonaniem rezerwacji zalecamy zapoznać się z profilem restauracji, w którym znajdziemy informacje o wyłączeniach.

Wszystkie pytania dotyczące karty OpenCard oraz jej korzystania prosimy kierować na infolinię pod numer 669 120 120 czynną od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 – 16:00 lub mailowo na adres: biuro@opencard.pl

Powiązane pytania FAQ

Klienci czytali również: Jak zostać Klientem innogy Polska? E-faktury Liczniki bez tajemnic